تبلیغات
آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز - یک چهارم کاربران فیس‌بوک دروغ می‌گویند
آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز
.

 

حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می گویند و دلیل اصلی آن نه فقط خودنمایی و بزرگ‌نمایی، بلکه در مواردی به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی است.



news-image02.jpg

 

به گزارش ایتنا شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌نویسد که در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «فیس‌بوک و حریم خصوصی» منتشر شده که در آن، روش‌های کاربران فیس‌بوک در زمینه انتشار و اشتراک اطلاعات شخصی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خانواده آمریکایی صورت گرفته، حدود ۲۵ درصد از کاربران می‌گویند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس‌بوک منتشر می‌کنند غیرواقعی است.
میزان کسانی که این کار را می‌کنند در سرشماری که دوسال پیش انجام شده فقط ۱۰ درصد بود.

نهاد فعال در زمینه حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی که این تحقیقات را انجام داده می‌گوید دلیل افزایش انتشار مطالب غیرواقعی روی این شبکه اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی آنهاست.

براساس یافته‌های این گزارش بسیاری از کاربران خواستار تنظیم و تصویب یک قانون جامع برای حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستند که تمام موسسات و شرکت‌های ارتباطی و تجاری را از جست‌وجو و ردیابی اطلاعات خصوصی افراد منع کند.

شبکه خبری سی ان ان می‌افزاید که حفاظت از حریم و اطلاعات خصوصی افراد محدودیت‌های زیادی دارد.
به عنوان مثال طبق مقررات فیس‌بوک مشترکان باید نام واقعی خود را ثبت کرده و حتی اگر از یک آدرس ایمیل ساختگی استفاده کنند باز هم آن آدرس با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک مرتبط خواهد بود.
برخی از مشترکان شبکه فیس‌بوک برای جلوگیری از دسترسی دیگران به خصوص کارفرمایان به اطلاعات شخصی آنها، صفحه فیس‌بوک خود را با اسم ناقض خود ثبت کرده و یا تاریخ تولد خود را تغییر داده‌اند تا از سرقت اطلاعات شخصی آنها توسط سارقان اینترنتی جلوگیری کنند.

طبق یافته های این نظرسنجی، علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، کاربران به دلایل دیگری اطلاعات غیرواقعی در صفحات فیس‌بوک خود منتشر می‌کنند.

این دلایل عبارتند از عدم نشر اطلاعاتی که در صورت افشای آن ممکن است دردسر آفرین باشد، در مواردی که نام حرفه‌ای هر فرد با نام واقعی‌اش یکسان نیست و بالاخره در مواردی که کاربران صرفا برای شوخی و گمراه کردن دیگران اطلاعات نادرست می‌دهند.

با این همه به نظر می‌رسد که هنوز هم اکثریت بزرگی از کاربران فیس‌بوک اطلاعات درستی در مورد خود منتشر می‌کنند.


به گفته برخی از کارشناسان، شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک چنان پر طرفدار و گسترده شده‌اند و میزان رد و بدل شدن اطلاعات شخصی آنقدر پردامنه شده است که در نهایت خصوصیات و اطلاعات شخصی کاربران را برملا می‌کند.

 

 

مرجع: خبرگزاری ایتنا





نوع مطلب : .:{اینترنت}:.، 
برچسب ها : فیس‌بوک، اطلاعات شخصی کاربران،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Generate your flash banner free online
فروشگاه اینترنتی خانواده پویا {RESANEH2.IR}
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز محفوظ است