تبلیغات
آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز - مرکز اطلاعات حریم شخصی الکترونیک اعلام کرد؛ فیس‌بوک، متهم همیشگی نقض حریم شخصی
آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز
.
فیس‌بوک تنظیمات حریم شخصی کاربران را به شیوه‌ای تغییر می‌دهد تا امکان بیش‌تری برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران داشته باشد.
 طراحی جدید "فیس‌بوک"، "تایم‌لاین"، فیس‌بوک را با دردسر جدیدی روبرو خواهد کرد. منتقدان فیس‌‌بوک از نقض احتمالی حریم شخصی در طراحی جدید سخن می‌گویند. پیش از این انتقادات درباره نقض حریم شخصی از سوی فیس‌بوک باعث گشایش پرونده‌ای برای این ابر شبکه اجتماعی در "کمیسیون مبادلات دولت فدرال آمریکا" (The Federal Trade Commission) شده بود. 

رسیدگی به این پرونده که دو سال به طول انجامید نهایتاَ در اواخر سال گذشته میلادی به سرانجام رسید. اکنون این احتمال وجود دارد که بار دیگر پرونده فیس‌بوک برای بررسی احتمال نقض حریم شخصی در تایم‌لاین به این نهاد ارجاع داده شود.

مرکز اطلاعات "حریم‌ شخصی الکترونیک" (Electronic Privacy Information Center) که یک گروه عام‌المنفعه است از کمیسیون مبادلات دولت فدرال خواسته تا درباره وضعیت حریم شخصی در تایم‌لاین تحقیق کند.

شکایت قبلی به این کمیسیون نیز که به گشایش پرونده دو ساله برای فیس‌بوک انجامید، از سوی همین گروه مطرح شده بود.
این گروه در بیانیه‌ای عنوان کرد: فیس‌بوک تنظیمات حریم شخصی کاربران را به شیوه‌ای تغییر می‌دهد تا امکان بیشتری برایش در دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران ایجاد شود.



این گروه همچنین نوشت: با تایم‌لاین، یک بار دیگر فیس‌بوک کنترل اطلاعات کاربران را از دست کاربران خارج کرده و اطلاعاتی را که آرشیو می‌شد و غیرقابل دسترسی بود اکنون بی‌اجازه کاربر به صورت گسترده در دسترس قرار داده است.

تایم‌لاین، بزرگ‌ترین تغییر فیس‌بوک از زمان پیدایش‌ آن در سال 2004 تاکنون شمرده می‌شود و در اولین نگاه یک فیس‌بوک دارای آرشیو است. امکان استفاده از طراحی تایم‌لاین از ششم دسامبر 2011 در دسترس عموم قرار گرفت، درحالی‌که فیس‌بوک تازه مفاد توافق‌نامه کمیسیون مبادلات دولت فدرال درباره نقض حریم شخصی کاربران را پذیرفته بود و از سوی نهادهای مختلف اروپایی همچنان تحت انتقادات شدید درباره این مسئله بود.

جدال حقوقی دو ساله فیس‌بوک با کمیسیون مبادلات دولت فدرال به جریمه فیس‌بوک منتهی نشد، اما بر اساس توافق‌نامه نهایی قرار شد فیس‌بوک هر تغییری در تنظیمات حریم شخصی را به اطلاع کاربر رسانده و از او اجازه کسب کند و همچنین وضعیت رعایت حریم شخصی در فیس‌بوک تا 20 سال هر دو سال یک بار از سوی یک نهاد مستقل بررسی شود. این امر برای اولین بار قرار است در ماه می امسال انجام شود.

مرکز اطلاعات حریم شخصی الکترونیک در شکایت دوم خود که در تاریخ 27 دسامبر 2011 طرح شده، تاکید دارد فیس‌بوک توافق‌نامه اخیر را نقض کرده است.

در توافق‌نامه کمیسیون مبادلات دولت فدرال با فیس‌بوک، فیس‌بوک متعهد شده بود که اطلاعات کاربر را - جز آن‌چه بر اساس تنظیمات شخصی کاربر مجاز است – در اختیار دیگران نگذارد.

بر اساس گزارش "دویچه وله"، پس از توافق‌نامه مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، در پستی وبلاگی اذعان کرد که "یک‌سری خطا" از فیس‌بوک سر زده است.

زوکربرگ در وبلاگ خود نوشت: ما تعهدی بلندمدت، رسمی و شفاف می‌دهیم تا اقداماتی را که همواره سعی و برنامه در انجام‌شان داشته‌ایم، انجام دهیم. نظیر ارائه روش‌هایی برای کنترل این‌که چه کسانی اطلاعات کاربر را بتوانند ببینند و سپس حصول اطمینان از این‌که تنها همان عده می‌توانند اطلاعات را مشاهده کنند.

منبع: جام‌نیوز





نوع مطلب : .:{اینترنت}:.، 
برچسب ها : فیس‌بوک، شبکه اجتماعی، دیپلماسی عمومی، حریم شخصی،
لینک های مرتبط :
شنبه 14 مرداد 1396 10:34 ق.ظ
Appreciating the dedication you put into your site
and in depth information you offer. It's awesome to come
across a blog every once in a while that isn't the same
old rehashed information. Great read! I've saved your
site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
یکشنبه 20 فروردین 1396 04:52 ق.ظ
You're so cool! I don't suppose I've truly read through
something like that before. So wonderful to discover another person with original thoughts on this
issue. Seriously.. many thanks for starting this up.
This website is one thing that's needed on the internet, someone with a little originality!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Generate your flash banner free online
فروشگاه اینترنتی خانواده پویا {RESANEH2.IR}
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای آسیب شناسی رسانه در دنیای امروز محفوظ است